Офіційна інформація та новини

03.04.2019

Олег Беспалов, генеральний директор Побузького феронікелевого комбінату: «Ми працюємо, допомагаємо людям, селищу і країні; єдине бажання – не заважати нам».

Єдине у Східній Європі підприємство з переробки окислених і бідних феронікелевих руд – Побузький феронікелевий комбінат – є одним із небагатьох промислових підприємств, яке стабільно працює протягом багатьох років. Починаючи з 2002 року, коли комбінат придбала міжнародна інвестиційна група Solway, ПФК постійно проводить модернізацію виробництва і реалізує екологічні програми. На думку генерального директора комбінату Олега Беспалова, головне досягнення інвесторів комбінату все ж полягає в його соціальній відповідальності і турботі про місцеву громаду. Завдяки такій політиці, зокрема, в 2018 році, ПФК вдалося переломити тенденцію виїзду жителів регіону у трудову міграцію. Про те, чим ще топ-менеджеру ПФК запам’ятався 2018 рік, розповідається в інтерв’ю нашому виданню.

Минулий рік для нас був хоч і не найкращим, але трохи кращим, ніж 2017 рік, – почав розмову Олег Беспалов. – Підприємство отримало позитивний фінансовий результат. Крім того, у нас покращилася ситуація з капітальними ремонтами: так, у першому кварталі були проведені роботи на рудно-термічної печі №2, а ближче до кінця року ми провели ремонти іншого основного обладнання: рудно-термічної печі №1, трубчасто-обертової печі №2, обладнання ділянок сушіння руди і виробництва пиловугільного пилу. Уже у цьому році виконано ремонти рудно-термічної печі №1 і трубчасто-обертової печі №1.

У минулому році ми розпочали реконструкцію третього ступеню на газоочисному устаткуванні трубчастих обертових печей №1 і 2. Інвестиції в ремонт тільки основного обладнання склали близько 5 млн. дол. Хочу зазначити, що наші інвестори – міжнародна група Solway – планує і надалі вкладати в розвиток і ремонти обладнання, а також у соціальні програми селища.

Одним з великих викликів, що стоять перед вітчизняним бізнесом, стала трудова міграція працездатного населення. Як йдуть справи із відтоком персоналу на комбінаті?

Зараз ситуація стабілізувалася: в грудні ми прийняли на роботу на 11 осіб більше, ніж планували. Але я не дарма говорив, що минулий рік був не найкращим. У 2018 році, у порівнянні з 2017 роком, бюджет на підготовку і перепідготовку персоналу виріс у 4 рази, практично до 700 тис. грн. Ці всі витрати були позаплановими. Починаючи з травня 2018 року, розпочався значний відтік персоналу, пов’язаний із трудовою міграцією населення на сезонні роботи за кордон. Тому нам довелося набирати нових працівників і навчати їх.

Як вдалося стабілізувати ситуацію?

У другому півріччі 2018 року ми диференційовано для різних категорій працівників підвищили заробітну плату ще на 38%. Тому рівень середньої заробітної плати на комбінаті у другому півріччі склав 10 656 грн. Залежно від результатів роботи комбінату, ми готові розширити практику підвищення зарплат і зробити її щоквартальною.

Але тепер ми зіткнулися з іншою проблемою, коли підготовлені за наш рахунок працівники йдуть на інші підприємства або їдуть працювати за кордон. Тому на підприємстві розроблений контракт, за яким після підготовки необхідно відпрацювати деякий час, щоб відшкодувати витрати. В середньому, в залежності від професії, він становить близько 2 років. На 2019 рік ми заклали в бюджет 477 тис. грн. тому, що існує природний відтік персоналу, в першу чергу пов’язаний з виходом на пенсію. Крім того, ми активно допомагаємо у підготовці потрібних фахівців для Побузького ПФК.

Ще одним фактором, що дозволив стабілізувати ситуацію з відтоком персоналу, я б назвав соціальні програми, які реалізуються нами в селищі. Справа в тому, що наше підприємство є містоутворюючим для смт Побузьке, тому частина проблем соціальної та культурної інфраструктури селища ми беремо на себе. Це і вивезення сміття, і ремонт доріг, і матеріально-технічна підтримка дитячих установ, лікарень і культурних закладів. Наприклад, у 2018 році наші витрати склали 4,5 млн. грн., а на спонсорську допомогу, культурно-масову роботу і оздоровлення співробітників ми витратили 5,6 млн. грн. Можу вас запевнити, що в 2019 році ця сума виросте.

Наші працівники – це жителі селища, які бачать нашу допомогу місцевій громаді, адже вона не обмежується зазначеними раніше питаннями. Так, група Solway вже не перший рік реалізовує програму «Solway Music Fellowship», мета якої – допомога в реалізації творчих здібностей представників громад, які проживають в місцях присутності підприємств групи Solway, в першу чергу дітей і підлітків. Стипендіатам програми допомагають підготуватися до участі в роботі Міжнародного оперного табору для дітей та молоді в Зальцбурзі.

Можу з упевненістю сказати, що соціальні програми – це один із елементів нашої роботи. І ми працюємо, допомагаємо людям, селищу і країні; єдине бажання – не заважати нам.

https://bzns.media/

Преса про нас